کد خبر : 209009
تاریخ انتشار : جمعه 14 مهر 1402 - 12:27

با انواع سمعک بیشتر آشنا شوید!!

با انواع سمعک بیشتر آشنا شوید!!

سمعک‌ها ابزارهایی کمکی هستند که شرایط زندگی را برای افرادی که با مشکلات شنوایی دست و پنجه نرم می‌کنند، آسان‌تر می‌کند. انواع گوناگونی‌ از این ابزارها وجود دارند که شما باید باتوجه به میزان کم شنوایی و همچنین بودجه خود، برترین نمونه را می‌توانید انتخاب کنید. یکی از برترین مراکز ارائه دهنده انواع سمعک و

سمعک‌ها ابزارهایی کمکی هستند که شرایط زندگی را برای افرادی که با مشکلات شنوایی دست و پنجه نرم می‌کنند، آسان‌تر می‌کند. انواع گوناگونی‌ از این ابزارها وجود دارند که شما باید باتوجه به میزان کم شنوایی و همچنین بودجه خود، برترین نمونه را می‌توانید انتخاب کنید. یکی از برترین مراکز ارائه دهنده انواع سمعک و خدمات مرتبط به این دسته از ابزارها، طنین سمعک می‌باشد. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت اصلی این مجموعه، سمعک مورد نیاز خود را خریداری کنید.

در ادامه این مقاله با ما همراه شوید تا ویژگی‌های انواع سمعک‌ها را مورد بررسی قرار‌ دهیم و شما را یاری کنیم تا برترین نمونه را انتخاب کنید.

انواع سمعک

تعریفی کلی از سمعک و انواع آن

سمعک یک دستگاه الکترونیکی است که برای افرادی که مشکل شنوایی دارند، طراحی شده است. این دستگاه صداها را از محیط اطراف می‌گیرد، آنان را تقویت کرده و به گوش کاربر می‌فرستد تا او بتواند شنوایی بهتری داشته باشد. سمعک‌ها به صورت مخفی در گوش کاربران قرار می‌گیرند یا به صورت خارجی بر روی گوش قرار داده می‌شوند.

قیمت سمعک باتوجه به نوع و برند متفاوت است. سمعک اتیکن و سمعک ویدکس دو نمونه از محبوب‌ترین انواع سمعک‌ هستند. شما می‌توانید با بررسی هرکدام، نمونه‌ای که با نیازهایتان مطابقت دارد را خریداری کنید.

توجه داشته باشید که سمعک‌ها به لحاظ کارایی و شکل ظاهری نیز تفاوت‌هایی اساسی باهم دارند که در ادامه به بررسی هرکدام از مدل‌های این ابزار می‌پر‌دازیم.

سمعک آنالوگ

این نوع از سمعک‌ها دقیقا نقش یک آمپلی فایر را ایفا می‌کنند. آن‌ها ابتدا اصوات محیط را جمع‌آوری کرده و سپس این اصوات را بدون هیچ تغییر در ساختار یا شکل صدا، تقویت کرده و به گوش بیمار انتقال می‌دهند. در حال حاضر، ساخت سمعک‌های آنالوگ متوقف شده است و تنها در برخی از کشورهای جهان، افرادی که سابقاً از این نوع سمعک‌ها استفاده می‌کردند، هنوز از آنان استفاده می‌کنند. .

 

سمعک‌های‌ دیجیتال

تفاوت اصلی بین سمعک‌های دیجیتال و سمعک‌های آنالوگ در این است که در سمعک‌های دیجیتال، ورودی‌ها به صورت دیجیتال دریافت و پردازش می‌شوند. به عبارت دیگر، این دستگاه‌ها، قابلیت برنامه‌ریزی و تنظیم توسط کامپیوتر را دارند. این نوع سمعک اغلب به قیمت بالاتری نسبت به سمعک‌های آنالوگ عرضه می‌شوند و دارای کیفیت صدای بالاتری نیز هستند، اگرچه این کیفیت ممکن است در انواع سمعک‌های از این دست نیز همچنان متغیر باشد.

تعداد کانال‌ها و باندهای مختلف در سمعک‌های دیجیتال تنظیمات بهتری را برای بیماران فراهم می‌کنند و می‌تواند منجر به افزایش رضایت بیماران از عملکرد سمعک گردد.

سمعک‌های هوشمند

سمعک‌های هوشمند، نسل جدید سمعک‌های دیجیتال هستند. این دستگاه‌ها از تکنولوژی مشابهی با سمعک‌های دیجیتال استفاده می‌کنند، اما با سیستمی اتوماتیک که جهت تطبیق با محیط اطراف بیمار کارایی دارد. به عبارت دیگر، انواع سمعک‌های هوشمند قابلیت تشخیص محیط و تنظیم پردازش صدا بر اساس شرایط شنیداری حاضر را دارند. در سمعک‌های دیجیتال سنتی، این قابلیت شناسایی محیط وجود نداشت و پردازش صدا به صورت ثابت انجام می‌شد.

علاوه بر این، نسل جدیدی از سمعک‌های هوشمند به نام “هوشمند وایرلس” وجود دارد که به صورت کاملاً بی‌سیم و از طریق بلوتوث، به دستگاه‌های موبایل، تلویزیون و تلفن متصل می‌شود. این سمعک‌ها همچنین قابلیت ارتباط بین دو گوش را از طریق بلوتوث دارند و این امر باعث بهبود درک گفتار می‌شود.

برخی از برندهای سمعک همچنین از تکنولوژی وایرلس برای تنظیم سمعک‌ها استفاده می‌کنند. در کل، باید گفت که تکنولوژی هوشمند یا هوشمند وایرلس امکان بهترین عملکرد سمعک و انعطاف پذیری بیشتر در مواجهه با مشکلات شنوایی را به بیماران ارائه می‌دهد.

انواع سمعک‌ها از لحاظ شکل ظاهری

سمعک‌ها، علاوه بر انواع تکنولوژیی که در بالاتر به آن اشاره شده است، از نظر شکل ظاهری و موقعیت قرارگیری بر روی گوش بیمار به چندین دسته مختلف تقسیم می‌شوند. در این بخش به توضیح این دسته‌بندی‌ها می‌پردازیم.

سمعک‌های پشت گوشی

این نوع سمعک، با نام پشت گوشی شناخته می‌شود و به گوش بیمار به وسیله‌ یک تیوب نازکی که به یک قالب درون مجرای گوش بیمار متصل می‌شود، پیوست می‌شود. این مدل از سمعک‌ها بسیار معمول و رایج هستند و در جهان به عنوان یکی از مدل‌های پراستفاده از وسایل کمک شنیداری شناخته می‌شوند.

باتری‌های مورد استفاده در سمعک‌های پشت گوشی، به تبعیت از نوع و مدل سمعک، می‌توانند در اندازه‌های مختلفی مانند ۱۰، ۱۳، ۳۱۲ و ۶۷۵ موجود باشند. به طور معمول، سمعک‌ها دارای دکمه‌ای برای تنظیم شدت صدا یا سطح بلندی هستند که توسط بیمار قابل تنظیم است. در سمعک‌های قدیمی‌تر، تنظیم صدا با استفاده از یک دکمه ولوم چرخشی انجام می‌شد، اما در سمعک‌های جدیدتر، دکمه‌هایی روی سمعک قرار داده شده که با فشار دادن آنان، می‌توان سطح صدا را تنظیم کرد.

انواع سمعک

سمعک‌های نامرئی

این نوع سمعک، به عنوان کوچک‌ترین نوع سمعک در دنیا شناخته می‌شود. این دستگاه‌ها در عمق کانال گوش بیمار قرار داده شده و به همین دلیل، تحت عنوان “نامرئی” شناخته می‌شوند. اغلب این نوع سمعک‌ها توسط برندهای معتبر جهان تولید می‌شوند و دارای تکنولوژی هوشمندی هستند.

سمعک‌های نامرئی معمولاً برای بیمارانی با کاهش شنوایی از خفیف تا متوسط مناسب هستند و در موارد شدیدتر استفاده نمی‌شوند. برای بیمارانی که کاهش شنوایی شدید‌تری دارند یا مجرای گوش آنان بسیار باریک است، استفاده از این نوع سمعک محدودیت دارد.

بعضی محدودیت‌های دیگر این نوع سمعک‌ها برای بیمارانی است که کانال گوش آنان تنگ است. همچنین، برای بیمارانی که مجرای گوششان جرم‌ساز است، ممکن است ورود جرم به دهانه سمعک و بلندگو به مشکل بخورد و بعد از اتمام گارانتی هزینه‌ای برای بیماران به دنبال داشته باشد. هرچند که تعمیر سمعک نامرئی چنانچه در بهره‌گیری از آن با مشکل مواجه شوید، توسط مجموعه طنین سمعک با بالاترین کیفیت انجام خواهد شد.

معروف ترین برندهای سمعک

۱− سمعک اتیکن و ویدکس

“ویدکس” (Widex) و “اتیکن” (Oticon) دو شرکت معتبر در صنعت وسایل کمک شنیداری هستند که محصولات متنوعی را تولید و عرضه می‌کنند.

“ویدکس” یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه سمعک‌های دیجیتال است. انواع سمعک ویدکس با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته دیجیتال، به بیماران با مشکلات شنوایی کمک می‌کنند. این سمعک‌ها معمولاً دارای ویژگی‌هایی همچون کاهش نویز، تنظیمات شخصی‌سازی شده و قابلیت اتصال به دستگاه‌های موبایل و کامپیوتر برای بهبود کیفیت شنوایی در محیط‌های مختلف هستند.

“اتیکن” نیز یکی دیگر از برندهای معتبر در زمینه سمعک‌های دیجیتال است. این شرکت بر روی توسعه‌ سمعک‌های هوش مصنوعی متمرکز است که قادرند با شناخت محیط و بهبود تجربه شنوایی کاربران، به ایجاد شرایط شنوایی بهتری دست پیدا کنند.

از ویژگی‌های مهم انواع سمعک‌ اتیکن می‌توان به تشخیص و تفکیک گفتار در محیط‌های پرصدا و اتصال بی‌سیم به دستگاه‌های مختلف اشاره کرد.

۲− سمعک یونیترون

سمعک‌های یونیترون، نوعی از سمعک‌های دیجیتال هستند که به کمک فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند پردازش صوتی و هوش مصنوعی به تقویت شنوایی افراد کمک می‌کنند. این سمعک‌ها توسط شرکت یونیترون تولید می‌شوند و در طراحی و عملکرد نسبت به دیگر نمونه‌های موجود در بازار کیفیت بالاتری را ارائه می‌کنند.

مزایای انواع سمعک‌های یونیترون عبارت‌اند از:

  • پردازش صوتی پیشرفته: این سمعک‌ها دارای فناوری‌های پیشرفته‌ای برای تشخیص و پردازش صدا هستند تا صداهای محیطی را تصفیه کرده و صداهای مهم‌تر را تقویت کنند.
  • هوش مصنوعی: از هوش مصنوعی برای تنظیم خودکار پارامترهای سمعک مانند تنظیمات صدا و کاهش نویز استفاده می‌کنند.
  • اتصال به دستگاه‌های هوشمند: بسیاری از مدل‌های یونیترون دارای امکان اتصال به گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های دیگر برای بهبود ارتباط و گوش دادن به موسیقی و تماس‌های تلفنی هستند.
  • طراحی مینیمالیستی: بسیاری از سمعک‌های یونیترون به طور نامرئی در گوش قرار می‌گیرند و به شکلی زیبا و کوچک طراحی شده‌اند.

انواع سمعک

۳− سمعک زیمنس

این دسته از سمعک‌ها به کمک فناوری‌های پیشرفته صوتی و دیجیتال به افراد با مشکلات شنوایی کمک می‌کنند. اطلاعات مربوط به مدل‌ها و ویژگی‌های خاص سمعک‌های زیمنس ممکن است در طول زمان تغییر کرده باشد، اما مزایای کلی شامل موارد زیر می‌شود:

  • کیفیت صوت بالا: سمعک‌های زیمنس دارای فناوری‌های پیشرفته صوتی هستند که کیفیت صدا را بهبود می‌بخشند و به افراد امکان تجربه یک صدای واضح‌تر و طبیعی‌تر را می‌دهند.
  • پردازش صوتی هوش مصنوعی: از هوش مصنوعی برای تشخیص و تنظیم خودکار صداها و شرایط محیطی استفاده می‌کنند.
  • طراحی متنوع: مدل‌های مختلف سمعک‌های زیمنس با طراحی‌های متنوعی در دسترس هستند، از جمله سمعک‌های درون گوش و پشت گوش.
  • ضد آب و مقاوم در برابر گرد و غبار: برخی مدل‌های سمعک‌های زیمنس به عنوان سمعک‌های مقاوم در برابر عوامل محیطی مانند آب و گرد و غبار طراحی شده‌اند.

۴− سمعک ریساند

سمعک‌های ریساند، نوعی از سمعک‌های دیجیتال می‌باشند که توسط شرکت ریساند تولید می‌شوند. این سمعک‌ها برای افراد با مشکلات شنوایی طراحی شده‌اند و از فناوری‌های پیشرفته صوتی و دیجیتال برای بهبود کیفیت شنوایی و تجربه شنوایی استفاده می‌کنند.

برترین مزیت انواع سمعک‌های تولید شده توسط کمپانی ریساند، کیفیت بالای صدایی است که آنان به گوش افراد می‌رسانند. چنانچه قصد خرید این نمونه از سمعک را دارید، می‌توانید به وب‌سایت طنین سمعک به آدرس taninsamak.com مراجعه کنید و جهت رزرو وقت تماس حاصل نمایید.

جمع بندی

همانطور که در متن بالا گفته شد، انواع سمعک‌هایی که امروزه در بازار موجود هستند، قادر به بهتر ساختن شرایط شنوایی افراد کم شنوا می‌باشند. سمعک ویدکس و نمونه‌هایی گوناگون از سمعک اتیکن ‌دارای قابلیت‌های گوناگونی از جمله تفکیک صدای گفتار از صدای پیرامون و همچنین قابلیت اتصال به تلفن همراه هوشمند هستند. شما می‌توانید در کلینیک شنوایی طنین سمعک بعد از معاینه سمعک مناسب خود را تهیه فرمایید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

کپسول آتش نشانی

چاپ لیوان

دوره رباتیک در تبریز

دیزل ژنراتور

فرکانس متر عقربه‌ای

تعمیر سروو موتور

زيرنويس فيلم‌ها و سريال‌ها

اصلاً رپورتاژ آگهی چیست؟

تعمیر گیربکس چری

صندل دمپایی عمده قم

آموزش حسابداری

قیمت چوب پلاست

mymember

کک نفتی

شیشه اتومبیل پونک

تخت دونفره

خرید دمپایی عمده

مجله پزشکی

اتصالات پنوماتیک

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

خرید رپورتاژ آگهی