گوگل رتبه بندی جستجو را برای اولویت دادن به دانش دست اول تغییر می دهد
به گزارش بای رپورتاژ پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی و بک لینک و به نقل از ژورنال موتور جستجو گوگل تغییراتی را در جستجو برای اولویت بندی محتوایی که دانش دست اول را نشان می دهد و روشی جدید برای ارائه نتایج شخصی شده اعلام کرد. گوگل چندین به روز رسانی را برای جستجو اعلام
به گزارش بای رپورتاژ پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی و بک لینک و به نقل از ژورنال موتور جستجو گوگل تغییراتی را در جستجو برای اولویت بندی محتوایی که دانش دست اول را نشان می دهد و روشی جدید برای ارائه نتایج شخصی شده اعلام کرد.
گوگل چندین به روز رسانی را برای جستجو اعلام کرده است که برای ارائه نتایج متناسب تر طراحی شده اند.
علاوه بر این، گوگل تغییراتی را در رتبه بندی اعمال کرده است تا افراد را برای یافتن دیدگاه های شخصی و محتوایی که دانش دست اول را نشان می دهد آسان تر کند.
گوگل ادعا میکند که این بهروزرسانیها تجربیات شخصیسازیشدهتری را بر اساس علایق و نیازهای فردی ارائه میکنند.
کتی ادواردز، معاون جستجو در گوگل، در اطلاعیه امروز گفت: «جستجو همیشه در مورد ارتباط کنجکاوی انسان با گستره باورنکردنی خرد انسانی در وب بوده است. این پیشرفتها به کاربران کمک میکند تا مفیدترین اطلاعات را فقط برای خود بیابند، صرفنظر از اینکه سؤالشان چقدر خاص باشد.»
رتبه بندی تغییرات در دانش دست اول سطحی
این شرکت امروز اعلام کرد که گوگل تغییراتی در رتبه بندی ایجاد کرده است تا دیدگاه های اول شخص را بالاتر در نتایج جستجو نشان دهد.
هدف این تغییرات، آسانتر کردن افراد برای کشف تجربیات، توصیهها، نظرات و سایر دانشهای مستقیم در هنگام جستجوی اطلاعات است.
این می تواند به این معنی باشد که نتایج جستجو دارای منابع تکراری و دست دوم کمتر و دیدگاه های شخصی منحصربفردتر مربوط به پرسش های کاربران است.
ادواردز در این اطلاعیه می گوید:
- «بهعنوان بخشی از این کار، ما همچنین مجموعهای از بهبودهای رتبهبندی را برای نشان دادن دیدگاههای اول شخص بیشتر در نتایج ارائه کردهایم، بنابراین یافتن این محتوا در جستجو آسانتر است».
موضوعات را برای توصیه های انتخاب شده دنبال کنید
علاوه بر بهروزرسانیهای رتبهبندی، گوگل تلاشهای خود را برای تنظیم نتایج بر اساس سابقه جستجو و علایق شخصی گسترش میدهد.
Google روش جدیدی را برای کاربران فعال میکند تا موضوعات خاص را مستقیماً از نتایج جستجو دنبال کنند، مانند یک تیم ورزشی مورد علاقه یا سبک آشپزی. این به Google اجازه میدهد تا مقالات، ویدیوها و اعلانهای به موقع را بهطور خودکار نمایش دهد.
برای مثال، فردی که برای ماراتن آموزش میدهد، میتواند «آموزش ماراتن» را دنبال کند و مقالات پیشنهادی درباره تمرینها و نکات را در فید Google Discover خود ببیند.
در اسکرین شاتهای مثال زیر، میتوانید ببینید که صفحه نتایج جستجوی موبایل قبل و بعد از دنبال کردن موضوع «روندهای مد» چگونه است.
این ویژگی مبتنی بر ویژگیهای شخصیسازی است، مانند نمایش جستجوهای اخیر و فعالیتهای حسابهای Google در نتایج جستجو. ویژگی دنبال کردن در چند هفته آینده در مرورگرها و برنامه های تلفن همراه در ایالات متحده به زبان انگلیسی ارائه می شود.
تا پایان سال، گوگل یافتن مجدد سایتهایی را که اغلب بازدید میکنید آسانتر میکند و شروع به نمایش اطلاعات مربوط به سازندگان محتوا، مانند تعداد فالوورها، در بسیاری از نتایج جستجو میکند.
این چه تاثیری بر سئو خواهد داشت؟
این تغییرات احتمالاً سؤالاتی را در جامعه سئو در مورد چگونگی تأثیر آنها بر استراتژی های بهینه سازی ایجاد می کند.
در حالی که به نظر میرسد ویژگی دنبال کردن برای شخصیسازی تجربیات فردی طراحی شده است، سایتهایی که محتوای با کیفیت بالا پیرامون موضوعات محبوب تولید میکنند، ممکن است با نمایش این صفحات توسط Google برای کاربران علاقهمند، ترافیک بیشتری را مشاهده کنند.
طرح Google برای آسانتر کردن سایتهای پربازدید برای یافتن مجدد، سؤالاتی را در مورد معیارهایی که برای ارتقای سایتها استفاده میشود، ایجاد میکند. در حالی که اعلامیه گوگل به جزئیات فاکتورهای رتبه بندی اشاره نکرده است، معیارهای فعلی تعامل کاربر، زمان حضور در سایت و بازدیدهای مکرر احتمالاً نقشی در ظاهر شدن سایت های محبوبی که کاربران به آنها باز می گردند، ایفا می کند.
تمرکز جدید بر برجسته کردن اطلاعات مربوط به سازندگان محتوا، فرصت های بهینه سازی جدیدی را ارائه می دهد. یک نمایه سازنده معتبر با دنبال کننده قوی و تعامل بالا می تواند نشان دهنده اعتماد باشد. نمایش نام سازندگان و دستههای اجتماعی بهطور برجسته در صفحات به Google اجازه میدهد آن اطلاعات را بهتر فهرستبندی کند.
در حالی که ویژگیهای شخصیسازی به طور قابل توجهی بر کاربران وارد شده تأثیر میگذارد، آنها همچنین میتوانند نتایج را برای جستجوهای عمومی تغییر دهند.
متخصصان سئو باید به بهینه سازی برای تجربه کلی کاربر ادامه دهند و محتوای با کیفیتی تولید کنند که برای مخاطبان گسترده ای جذاب باشد. با این حال، توانایی دسترسی به کاربران خاص علاقه مند به موضوعات خاص، پتانسیل بهینه سازی بیشتری را فراهم می کند.
در پایان
بهروزرسانیهایی که امروز اعلام شد، تلاشهای گوگل برای انطباق جستجو با نیازهای در حال تکامل کاربران را نشان میدهد.
با گسترش این تغییرات الگوریتمی، کاربران ممکن است شروع به دیدن نتایج جستجو کنند که ماهیت انسانی و ظریف علایق و سوالات آنها را بهتر منعکس کند.
با این حال، این که چقدر این ترفندها رتبهبندی جستجو را تغییر میدهند، باید دید.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰