کد خبر : 62710
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 مهر 1400 - 15:17

ارسال پیامک تبلیغاتی از شماره شخصی تخلف است

ارسال پیامک تبلیغاتی از شماره شخصی تخلف است

دریافت پیامک‌های تبلیغاتی برای مشترکان هیچ هزینه‌ای ندارد و با غیر فعال‌سازی پیامک تبلیغاتی، پیامک محتوایی که مشترک عضو آن است مسدود نمی‌شود.  دریافت پیامک‌های تبلیغاتی معمولا برای کاربران آزاردهنده است و به همین دلیل بیشتر کاربران به‌دنبال راهی برای غیرفعال‌سازی پیامک‌های تبلیغاتی هستند. پس از مسدود شدن سرشماره‌های پیامکی، شرکت‌ها به استفاده از شماره‌های

ارسال پیامک تبلیغاتی از شماره شخصی تخلف است

دریافت پیامک‌های تبلیغاتی برای مشترکان هیچ هزینه‌ای ندارد و با غیر فعال‌سازی پیامک تبلیغاتی، پیامک محتوایی که مشترک عضو آن است مسدود نمی‌شود.

 دریافت پیامک‌های تبلیغاتی معمولا برای کاربران آزاردهنده است و به همین دلیل بیشتر کاربران به‌دنبال راهی برای غیرفعال‌سازی پیامک‌های تبلیغاتی هستند. پس از مسدود شدن سرشماره‌های پیامکی، شرکت‌ها به استفاده از شماره‌های شخصی برای ارسال پیامک روی آوردند و سازمان تنظیم مقررات هم سامانه #۸۰۰* را برای شناسایی و مسدودسازی این شماره‌ها راه‌اندازی کرد. در عین حال، همچنان بعضی از پیامک‌های تبلیغاتی از سوی خود اپراتورهای همراه ارسال می‌شود که البته برای غیرفعال‌سازی این پیامک‌ها هم راه‌حل وجود دارد.

کاربران در صورت مواجهه با پیامک‌هایی که اقدام به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی با شماره شخصی می‌کنند، می‌توانند شماره مورد نظر را به سامانه ۱۹۵ ارسال کرده تا روند مسدود کردن سیم‌کارت‌های مزاحم را تسریع کنند. طبق آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از زمان مسدود کردن پیامک‌های مزاحم، تا کنون بیش از ۳۵۵ هزار خط شخصی به دلیل مزاحمت پیامکی قطع شده است.

در این راستا سید محمد امامی -مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری- اظهار کرده است:‌ براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، ارسال پیامک‌های تبلیغاتی از شماره‌های شخصی ممنوع بوده و رگولاتوری با استفاده از سامانه‌های هوشمندی که دارد این سیم‌کارت‌ها را شناسایی و مسدود می‌کند.

وی گفت: در مورد پیامک‌های تبلیغاتی مشترکان باید توجه کنند که دریافت پیامک‌های تبلیغاتی برای مشترکان هیچ هزینه‌ای ندارد و رایگان محاسبه می‌شوند. نکته دیگر آنکه با غیر فعال‌سازی پیامک تبلیغاتی، پیامک محتوایی که مشترک عضو آن است مسدود نمی‌شود، چرا که این دو نوع پیامک، سامانه‌های جداگانه‌ای دارند پس با غیر فعال‌سازی پیامک‌های تبلیغاتی پیامک‌های محتوایی که مشترک خودش در آنها عضو شده است، مسدود نمی‌شود.

مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری درباره ارسال پیامک تبلیغاتی در برخی ساعت‌های نامتعارف، بیان کرد: اگر سرشماره‌های تبلیغاتی، در ساعات غیرمتعارف شبانه‌روز پیامک ارسال کنند، رگولاتوری با آنها برخورد می‌کند. اما گاهی شماره‌های شخصی تخلف کرده و پیامک تبلیغاتی ارسال می‌کنند، رگولاتوری براساس قوانین و مقررات موجود نمی‌تواند بر زمان ارسال پیامک‌های شخصی نظارتی داشته باشد، اما با استفاده از سامانه‌های نظارتی که دارد و روال‌هایی که تعریف کرده است، سیم‌کارت‌های شخصی متخلف را شناسایی و آنها را مسدود می‌کند.

طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی، فعال‌سازی پیامک‌های تبلیغاتی برای مشترکان اپراتورهای تلفن همراه به صورت پیش ‌فرض ممنوع بوده و اپراتورهای همراه زمانی که سیم‌کارت خود را به فروش می‌رسانند باید دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را برای مشترکان غیر فعال کرده باشند. مشترکان می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۸۰۰* از فعال یا غیرفعال بودن پیامک‌های تبلیغاتی روی شماره خود مطلع شده و یا با استفاده از نرم‌افزارهای “اپراتور من” پیامک‌های تبلیغاتی را برای شماره خود مدیریت کنند.

همچنین اگر مشترکی بعد از غیرفعال‌سازی پیامک‌های تبلیغاتی، باز هم پیامک تبلیغاتی جدیدی دریافت کرد، می‌تواند با مراجعه به سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات (۱۹۵)، شکایت خود را ثبت کند تا رگولاتوری شکایت را پیگیری و دلایل بروز چنین تخلفی را بررسی کند. با توجه به گزارش‌های به دست آمده از سامانه ۱۹۵، تعداد شکایت‌های این بخش روند صعودی نداشته و تعداد آن بسیار ناچیز است که این نشان‌دهنده مدیریت پیامک‌های تبلیغاتی توسط مشترکان، اپراتورها و رگولاتوری است.

برای عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی در اپراتور همراه اول، مشترکان می‌توانند با یکی از روش‌های ارسال عدد «۱» به «۸۹۹۹»، شماره گیری کد دستوری #۸۹۹۹*، تماس با مرکز اطلاع‌رسانی ۹۹۹۰، مراجعه به سامانه همراه من (پرتال و اپلیکیشن) نسبت به قطع سرویس پیام تبلیغاتی خود اقدام کنند.

البته همراه اول ذکر کرده که پیامک‌های اطلاع‌رسانی اپراتور و اطلاع‌رسانی سرویس‌های پایه و باند پهن همراه اول، پیامک‌های تبلیغاتی محسوب نمی‌شوند، بنابراین درصورت قطع سرویس پیام تبلیغاتی، مشترکین این نوع پیام‌ها را دریافت می‌کنند. همچنین برخی مشترکین به واسطه عضویت در باشگاهی خاص یا ارائه شماره خود به فروشگاه‌ها از این مبادی پیامک تبلیغاتی دریافت می کنند که در این خصوص نیز اپراتور دخالتی ندارد.

ایرانسلی‌ها نیز می‌توانید تصمیم بگیرید که مایل به دریافت کدام گروه پیامکی هستید و سپس برای دریافت یا عدم دریافت هر دسته از پیامک‌ها اقدام کنند. این کار با مراجعه به اپلیکیشن ایرانسل‌من و گزینه «مدیریت پیامک‌های تبلیغاتی، شماره‌گیری کد ‎۵۰۰۶#* و دریافت فهرست کاملی از گروه‌های پیامکی و پیامک به ۵۰۰۶ و انتخاب کلیدواژه مربوط به دریافت هر دسته از پیامک‌ها، امکان‌پذیر است.

در اپراتور رایتل نیز استفاده از نرم‌افزار رایتل من و مراجعه به منوی “مدیریت خدمات پیامکی انبوه و ارزش افزوده”، شماره‌گیری کد دستوری #۸۰۰* یا کد دستوری #۱۹۵* و انتخاب قطع تبلیغات، شماره‌گیری کد #۳*۸۰۰* یا ارسال عدد ۳ به ۸۰۰، برای غیرفعال‌سازی و جلوگیری از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی که از مراکز پیام‌ مانند (۱۰۰۰۱۲۳۴۵ و ۳۰۰۰۰۱۲۳۴۵) و شماره‌های مشابه ارسال می‌شود، کاربرد دارد.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

دمنوش مصفی خون

کادو شب یلدا

بلیط هواپیما 80 درصد تخفیف

منابع کنکور 1404

مجله پزشکی دکتریاب

پاتوق فارسی

اتصالات پنوماتیک

تخت دونفره

خرید اقساطی

آخرین و جنجالی ترین اخبار ورزشی

مشکلات مراجعه به داور به جای دادگاه

زيرنويس فيلم‌ها و سريال‌ها

اصلاً رپورتاژ آگهی چیست؟

صندل دمپایی عمده قم

خرید دمپایی عمده

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

خرید رپورتاژ آگهی